STRAIGHT ANSWER indonesian old skoll (HC)

 Straight Answer adalah sebuah band Punk Hardcore dari Jakarta Indonesia dan pernah membuat jelajahan ke Malaysia sebanyak 3 kali dan lokasi yang terakhir adalah di Arjuna Hall Indusrti Park Mentakab. Ia kembali bersatu sejak tahun 1996 dan sehinggalah sekarang. Satu-satunya band yang masih bersemangat kental dan beridealisma Punk HC. Semangat yang tidak luntur dan maju kehadapan dan mara kehadapan. Tidak pernah dan tidak akan pudar.

Mereka cintakan muzik Hardcore dan bercita-cita untuk bermain di tempat atau stadium yang lebih besar lagi. Itulah impian mereka. Mereka percaya dengan muzik hardcore mereka akan mendapat kepercayaan untuk bermain di Clubs, Gudang dan dimana-mana sahaja. Mereka ingin dengar suara kita dengan nafas yang baru. Mereka tidak takutkan kalian. Jiwa dan semangat yang berkobar-kobar yang mengalir dalam jiwa mereka yang menggelar mereka The Straight Hardcore Punk. Kicking Your Ass . Anti-fascist dan Anti-Racist . Benci Prejudis.

DISCOGRAPHY:
 
1997:'WALK TOGETHER ROCK TOGETHER' compilation.released by LOCOS RECS.sold out
1998:demo tape 4 songs "BANGKIT MELAWAN ATAU TUNDUK DITINDAS"(ARISE AND RESIST OR SURRENDER AND BE OPPRESSED).self released.sold out
1999:'STRAIGHT ANSWER IS YOUR FRIEND' a full length album released by MOVEMENT RECS.sold out
2000:'BANGKIT MELAWAN ATAU TUNDUK DITINDAS' re-released by PEEPERS RECS.sold out.
2002:'WE'RE NOT SURRENDER YET' a mini album contains 7 songs.released by MOVEMENT RECS.sold out
2003:'IN THE NAME OF PUNK' compilation.released by PEEPERS RECS.sold out.
2007:'STRAIGHT ANSWER DISCOGRAPHY' released by CACTUS RECS and NERVHOUS RECS malaysia.still available
2008:'WHATEVER IT TAKES' released by MOVEMENT RECS(INDONESIA),FIRSTNOTE RECORDS (INDONESIA) and HATI RECS(MALAYSIA)