REVIEW ALWAYS LAST - antidotes


ALWAYS LAST menyebut “antidotes” ini sebagai album (demo) yang diketahui sebagai sebuah siri koleksi lagu-lagu pilihan untuk sesuatu tema atau spesifik untuk seseorang supaya mereka dapat lebih mengenali anda. Itu yang dapat digambarkan tentang kumpulan Always Last.

Berasal dari Shah Alam Selangor ditubuhkan sekitar tahun 2008 dan masih aktif. Ahli kugiran ialah Shah (right vocal), Bullat (Guitar/ left vocal), Tobek (Bass) dan Min (Drum). Ia menampilkan lagu-lagu Always Last sendiri berentak Skatepunk berunsurkan DIY mereka gunakan lagu dari artis Nervhous Records hingga menerbitkan karya mereka sendiri. Biasanya mereka akan mengperkenalkan nama mereka melalui sebuah album.

Antara lagu yang menjadi kegemaran seperti Antidotes, Jom Layan Punk, D.I.Us dan lagu ke-4 dari album Antidotes. Merasakan album mereka hasilkan tidak sampai kepada ramai penggemar maka mereka beranggapan silap. Setelah saya dengar membeli Album ini dari Nizam Mosh ia seakan-akan irama Punk Harmony yang akan didengari berualang kali. Lagu-lagu yang mereka tampilkan kedengaran relaks dan mudah diterima.

Pada saya ialah sesuatu yang menarik dalam album ini malah secara keseluruhan Antidotes merupakan himpunan lagu-lagu yang elektro, remix dengan sentuhan laters Punk Rock yang dicadangkan bagi mengperkayakan koleksi mereka dalam genre irama Punk.      RAWSKINS.  


 Bullat , shah , tobek dan min