Interview Straight At Venue

Raw Skins 
Salam , sudah album ke belum ?  Halo SAV .... Halo SAV ... 

Hero Wahyu S
Yap .. Halo 

Raw Skins
Apa khabar .. lama tidak dengar berita dari Jakarta ..
boleh luangkan sedikit masa ...

Hero Wahyu S
Khabar baik brother, kami tidak di Jakarta, melainkan di Surabaya

Raw Skins
Oh maaf , Surabaya . Bukan di Jakarta. Bagaimana situasi di Surabaya tentunya tidak ada kekacauan atau bagaimana situasi Surabaya?

Hero Wahyu S
It's ok, disini aman situasi terkendali, apa khabar disana ?

Raw Skins
Di Pahang biasa sahaja. Bagaimana SAV masih aktif ? Dengan event dan gig-gig seluruh Surabaya dan Indonesian.

Hero Wahyu S
Akhir-akhir ini kami jarang muncul kerana ada kesibukkan diluar band yang cukup menyita waktu kami masing-masing. Tetapi masih tetap berjalan seperti biasa tetapi agak slowly sedikit. Tidak seperti tahun 2011 yang lalu kami telah menjelajahi Malaysia dan Asia kami banyak mendapat pengalaman. Agaknya bila lagi boleh ketemu orang Malaysia. 

Raw Skins
Oh begitu. Aku rasa bagus kalau aku pun dapat menyertai Tour sama seperti band-band tersebut. Tetapi aku tidak berpeluang kerana Band aku (BDK) telah RIP. Tidak mungkin ahli band aku reunion kembali. Itu aja …Berbalik kepada soalan aku tadi ? Masih SAV dengan line-up atau member bands yang asal ?

Hero Wahyu S
Iyah betul. Tidak perlu terang bro .. Baca dalam Lovegrasszine isu4 ada band SAV yang telah review.

Raw Skins
Ermh … nanti aku rujuk. Apa lagi ?

Hero Wahyu S
Ini bandpage Straight At Veneu :
We started out in early january 2005, released an extended play album " Description Of The Democratic " by fastrip records. we have a new album coming up in 2011 entitled " future ". be ready ! Discography : • Awal Jiwa Yang Hilang    ( Full Album CD ) 2007 prod : Fun records • Future Generation ...

Raw Skins
Boleh terangkan influence SAV .Bagaimana bagi masa untuk muzik dan aktiviti diluar
bands ?

Hero Wahyu S
Useless id, No use for a name (NUFAN) dan Nofx . Untuk bagi masa kita cuma hanya melakukan koordinasi berbagi info sahaja kepada teman penikmat muzik dan pembaca zine dan funzine sahaja.

Raw Skins
Tidak berminat dengan irama Straight Hardhore seperti spires atau Last strive
mungkin SAV kurang berminat seperti itu. Komen tentang sceneter di Indonesian ketika ini. Setelah tahun lalu begitu banyak band dari sana berdatang ke Malaysia ?

Hero Wahyu S
Banyak bands telah datang ke Malaysia seingat aku seperti Straight Answer , Overload , Milisi Kecoa dan Superman is Dead. Semuanya menjalan Tour dari Kuala Lumpur dan balik semula.

Raw Skins
Cukuplah disitu sahaja. Nanti kita jumpa lagi. Semoga Indonesian lebih Happening.


INTERVIEW STRAIGHT AT VENUE(SAV) SAMPAI DISINI SAHAJA DAN AKU CUBA MENCARI INTERVIEW LAIN PULA. WALLAHUALLAM.